Πανηγυρικός Εορτασμός Ενορίας Αγίου Πέτρου στην Ποσειδωνία

Published on: 2 Ιουλίου 2018

Filled Under: Σύρος

Views: 451

Tags: ,

Τον προστάτη της ενοριακής κοινότητας της Ποσειδωνίας Αγ.Πέτρο, πανηγύρισε η ομώνυμη ενορία με τη συμμετοχή των πολιτικών και αστυνομικών αρχών καθώς και πλήθους πιστών.

Στην πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε το απόγευμα της Παρασκευής 29 Ιουνίου, προίστατο ο Σεβασμιώτατος Επίσκοπός μας π.Πέτρος Στεφάνου, ο οποίος είχε και την ονομαστική του εορτή,  και τέλεσε με τη συμμετοχή εφημερίων τη Θεία Ευχαριστία.

Το παρών έδωσαν ο Δήμαρχος  Σύρου-Ερμούπολης Γιώργος Μαραγκός, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Φραγκίσκος Βακόνδιος, ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ποσειδωνίας Δημήτρης Νταλαχάνης, ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μάρκος Πρίντεζης ο τοπικός σύμβουλος Άνω Σύρου Πέτρος Ραουζαίος, ο διοικητής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κυκλάδων , καθώς και άλλοι εκπρόσωποι φορέων.

Στην ομιλία του μετά την Ακολουθία των Αναγνωσμάτων και του Ιερού Ευαγγελίου ο Σεβ/τατος π.Πέτρος ερμήνευσε την σημασία των Αναγνωσμάτων της ημέρας και απευθυνόμενος στους πιστούς είπε:

«Η Πανήγυρη των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου φέρνει σήμερα στη σκέψη μας ολόκληρη την Εκκλησία, αυτή τη θαυμάσια πραγματικότητα, λαό του Θεού, που καθιστά παρόντα το Χριστό στον κόσμο.

Η Πανήγυρη του Αγίου Πέτρου μας δίνει την αφορμή να σκεφτούμε και αυτό που είμαστε εμείς οι οποίοι έχουμε λάβει το βάπτισμα. Όλοι μαζί είμαστε η Εκκλησία του Χριστού, εκείνη η Εκκλησία που ίδρυσε ο Χριστός και έθεσε τον απόστολο Πέτρο ως ακρογωνιαίο λίθο. Εμείς οι βαπτισμένοι δεν είμαστε μονάδες ανεξάρτητες η μία από την άλλη, αλλά όλοι μαζί ενωμένοι αποτελούμε το σώμα του Χριστού που λέγεται Εκκλησία. Είναι πολλοί που, λανθασμένα βεβαίως, νομίζουν ότι η Εκκλησία είναι ο Επίσκοπος και οι Ιερείς. Τους ακούμε να μιλούν για την Εκκλησία σαν ξένοι προς αυτή και να συμπεριφέρονται σαν η Εκκλησία να ήταν ξένη προς αυτούς. Όχι, αδέλφια μου, ο καθένας που έλαβε το βάπτισμα, είναι μέλος της Εκκλησίας.

Στα βιβλικά κείμενα αυτή της πανήγυρης, μέσα από τον μεγάλο πλούτο τους, μπορούμε ξεχωρίσουμε ένα θέμα και να το περιγράψουμε ως εξής: «Ο Θεός είναι πλησίον στους πιστούς του και τους ελευθερώνει από κάθε κακό, ελευθερώνει δε και την ίδια την Εκκλησία του από τις δυνάμεις του κακού». Μιλάμε δηλαδή για το θέμα της ελευθερίας της εκκλησίας που παρουσιάζεται στην ιστορική του αλλά και στην πνευματική του διάσταση. Το θέμα αυτό διατρέχει και τα τρία αναγνώσματα.

Το πρώτο και δεύτερο ανάγνωσμα μας μιλούν για τον Άγιο Πέτρο και τον Άγιο Παύλο αντίστοιχα, υπογραμμίζοντάς την απελευθερωτική δράση του Θεού σε κρίσιμες στιγμές της ζωής τους. 

Το πρώτο ανάγνωσμα από τις Πράξεις των Αποστολών περιγράφει με πολλές λεπτομέρειες την επέμβαση του αγγέλου Κυρίου, που σπάει τις αλυσίδες του Πέτρου και τον οδηγεί έξω από τις φυλακές, όπου τον έκλεισε ο βασιλείας Ηρώδης. Ενώ o Παύλος γράφοντάς στον Τιμόθεο, όταν πλέον ήταν κοντά στο τέλος της επίγεια ζωής του, κάνει μια αναφορά σε όλη τη ζωή του και διαπιστώνει ότι ο Κύριος ήταν πάντα κοντά του, του παραστάθηκε και τον δυνάμωσε, τον ελευθέρωσε από το στόμα λιονταριού και από κάθε κακό έργο. Ακόμα και ο αντιφωνικός ψαλμός επανέρχεται σε αυτό το θέμα. «Ο Κύριος με ελευθέρωσε από όλους του φόβους μου» ψάλλαμε.  Διαβάζοντάς προσεκτικά τα αναγνώσματα παρατηρούμε μια εξέλιξη στο θέμα της απελευθερωτικής δράσης του Θεού.

Στο πρώτο ανάγνωσμα βλέπουμε ένα συγκεκριμένο γεγονός όπου ο Κύριος επεμβαίνει και ελευθερώνει από τη φυλακή τον απόστολο Πέτρο, στο δεύτερο ο απόστολος Παύλος φαίνεται πεπεισμένος ότι ο Κύριος τον ελευθέρωσε από το στόμα του λιονταριού και από κάθε κακό, ανοίγοντάς του τις πύλες του Ουρανού και στο ευαγγέλιο πλέον δεν μιλά για κάποιους αποστόλους αλλά για όλη την εκκλησία, στο σύνολό της και για την υπόσχεση του Κυρίου ότι θα την ελευθερώσει και θα την προφυλάξει από τις δυνάμεις του κακού λέγοντας: «οι πύλες του Άδη δεν θα την κατανικήσουν». Ο Ιησούς λέγοντάς αυτά, αναφέρεται για τις ιστορικές στιγμές διωγμών και άλλων δυσκολιών της εκκλησίας του αλλά πηγαίνει ακόμα πιο μακριά θέλοντάς να εγγυηθεί την προστασία του από κάθε πνευματική απειλή. Διαβάζουμε σε μια επιστολή του αποστόλου Παύλου, «Αδελφοί δεν έχουμε να παλέψουμε μόνο με ανθρώπους αλλά με Αρχές και Εξουσίες, δηλαδή με τους κυρίαρχους του σκοτεινού τούτου κόσμου, τα πονηρά πνεύματα που βρίσκονται ανάμεσα στη γη και στον ουρανό» (Εφ 6,12). Πράγματι αν διατρέξουμε νοερά αυτά τα δυο χιλιάδες χρόνια της ιστορίας τη εκκλησίας διαπιστώνουμε ότι όπως είχε προαναγγείλει ο Ιησούς δεν έλειψαν ποτέ για τους χριστιανούς οι δοκιμασίες, οι διωγμοί και οι διώξεις. Όμως πάρα τις θλίψεις και τον πόνο που αυτά προκαλούν δεν αποτελούν το μεγαλύτερο κίνδυνο για την Εκκλησία.

Η εκκλησία κινδυνεύει περισσότερο από εκείνους που μολύνουν την αυθεντική πίστη και τη χριστιανική ζωή, από εκείνους που αλλοιώνουν με τέχνη τα διδάγματα τις εκκλησίας και παρασύρουν χριστιανούς μακριά από την ορθή πίστη. Όταν μειώνεται η ικανότητα της εκκλησίας να μιλά με τον προφητικό της λόγο στο σημερινό άνθρωπο, όταν δεν υπάρχει για διάφορους λόγους ζωντανή χριστιανική μαρτυρία στην κοινωνία μας.

Kαι αυτό δεν ισχύει μόνο στις ημέρες μας. Σκεφτείτε ότι ακόμα και την εποχή του απόστολου Παύλου υπήρχαν διαιρέσεις, ασυνέπειες, σχίσματα που απειλούσαν σοβαρά την Εκκλησία. Ο ίδιος γραφεί σε μια άλλη επιστολή του: «Να ξέρεις ακόμα και τούτο: Τις έσχατες ημέρες θα έρθουν δύσκολοι καιροί. Γιατί οι άνθρωποι θα είναι αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, αχάριστοι, ασεβείς, άστοργοι, αδιάλλακτοι, συκοφάντες, άσωτοι, εχθροί του καλού» και άλλα για να πει στο τέλος: «Αυτοί είναι άνθρωποι με διεφθαρμένο μυαλό, με κίβδηλη πίστη.  Αλλά δε θα προχωρήσουν περισσότερο· γιατί η ανοησία τους θα γίνει σε όλους φανερή».

Έχουμε λοιπόν αδελφοί μου την εγγύηση της προστασίας από το Θεό για την εκκλησία του, ο οποίος την απελευθερώνει από κάθε επιδρομή κακού και δεν την αφήνει να χάσει την αυθεντικότητά της. Ο ίδιος ο Χριστός μπαίνει εγγυητής ότι «οι πύλες του Άδη δεν θα κατανικήσουν την Εκκλησία του». Αυτά τα λόγια αποκτούν και μια οικουμενική διάσταση διότι οι εχθροί της εκκλησίας με κάθε τρόπο επιδιώκουν τα σχίσματα, τις διαιρέσεις, τις έχθρες, στο σώμα του Χριστού που είναι η Εκκλησία. Ο διάβολος, με κάθε τρόπο επιδιώκει να διαβάλει, να χωρίσει δηλαδή τους ανθρώπους μεταξύ τους και έτσι αντί να ζουν ως αδέλφια αγαπημένα μεταξύ τους να φθάνουν να ζουν ως αντίπαλοι, ως εχθροί. Η ενότητα στην εκκλησία όμως είναι βαθιά ριζωμένη στην ενότητα της με το Χριστό και όλοι οφείλουμε να την αναζητούμε και να την προάγουμε με κάθε τρόπο. Έχουμε μαζί μας συνήγορο, βοηθό το Άγιο Πνεύμα, τον Παράκλητο που οδηγεί την εκκλησία προς όλη την αλήθεια, προς την πλήρη ενότητα, ενότητα αγάπης και πίστης. Οι άγιοι απόστολοι Πέτρος και Παύλος ας μας εμπνέουν να αγαπάμε την εκκλησία και να προωθούμε την ενότητα των χριστιανών, με την αληθινή αγάπη, τη αγάπη του Χριστού.»

Την πανηγυρική αυτή τέλεση της Θείας Ευχαριστίας προς τιμήν των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, εμψύχωσε με ύμνους και άσματα η μικρή αλλά δυναμική χορωδία της ενορίας με το μουσικό Νίκο Ρούσσο στο αρμόνιο.

Μετά το πέρας της τελετής, ο Επίσκοπος, αλλά και ο εορτάζων εφημέριος π.Πέτρος Πρίντεζης δέχτηκαν τις ευχές όλων των πιστών, ενώ ο Πολιτιστικός Σύλλογος της Ποσειδωνίας πρόσφερε όπως κάθε χρόνο στην ενοριακή αίθουσα, παραδοσιακούς λουκουμάδες.

Σ.ΔΟΥΡΑΤΣΟΥ

Comments are closed.