Το Αγιαστικό έργο του ιερέα

Published on: 3 Αυγούστου 2015

Filled Under: Διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας

Views: 765

Tags:

Με δύο τρόπους ο Εφημέριος – και ο κάθε ιερέας- συμβάλλει στον εξαγιασμό του ποιμνίου του:
-με την καλή του μαρτυρία, που φανερώνεται σε όλες τις εκδηλώσεις της προσωπικής και της κοινωνικής του ζωής,
-με την άσκηση των ιερατικών του καθηκόντων πρωτίστως εκείνων που αφορούν στη Θεία Λατρεία.

Οι πιστοί μας, βλέποντας τον Ιερέα του Κυρίου στην Αγία Τράπεζα να τελεί τα Θεία Μυστήρια, βαθμολογούν την πίστη του, την ευλάβειά του καθώς και τη σοβαρότητα με την οποία προετοιμάζεται γι’ αυτό το ιερό έργο.

Είναι απαράδεκτο να προσέρχεται ο Ιερέας στην Αγία Τράπεζα για την τέλεση ενός Μυστηρίου (ιδίως της Θείας Ευχαριστίας) ή μιας Ιερής Ακολουθίας και να ψάχνει εκείνη τη στιγμή να βρει τα κείμενα που θα χρησιμοποιήσει!

Μια ιερή Ακολουθία, ένα Μυστήριο (και κυρίως η Θεία Λειτουργία) που τελείται με την αρμόζουσα προετοιμασία και ευλάβεια, κατηχεί, τονώνει και παραδειγματίζει περισσότερο κι από το καλύτερο κήρυγμα που θα μπορούσε να κάνει ο Ιερέας.

Αντίθετα, μια τελετή που γίνεται πρόχειρα, όταν ο Ιερέας, χωρίς να προετοιμασθεί, μπαίνει βιαστικός την τελευταία στιγμή στο Ναό, ενώ οι πιστοί περιμένουν, και κατόπιν, μόλις τελειώσει, φεύγει γρήγορα-γρήγορα από το Ναό, όχι μόνο δεν οικοδομεί τους πιστούς αλλά τους κακοπαραδειγματίζει και τους δίνει την εντύπωση ότι ο Ιερέας δεν πιστεύει σ’ αυτά που τελεί, ή τουλάχιστο ότι η συνήθεια τον έχει φθείρει.

Μια άλλη σπουδαία παράληψη του Ιερέα, που και προσωπικά τον αδικεί και τους πιστούς βάζει σε σκέψη, είναι το να μη φαίνεται ποτέ στην εκκλησία προσευχόμενος, πέρα από τις προγραμματισμένες τελετές.

Ο Ιερέας συμβάλλει επί πλέον στον εξαγιασμό των πιστών του με τη σωστή και ακριβή τέλεση των Ιερών Ακολουθιών όπως τις καθορίζουν οι Ιεροί Κανόνες και το λειτουργικό τυπικό της Εκκλησίας.

Ας λάβει, λοιπόν, σοβαρά υπόψη του ο καθένας ότι: Η λειτουργική ζωή της Εκκλησίας και οι διάφορες Ιερές Ακολουθίες δεν είναι «ιδιοκτησία» του κάθε ιερωμένου. Αντίθετα, ο Ιερέας είναι «Λειτουργός», δηλαδή είναι στην υπηρεσία της Εκκλησίας. Δεν μπορεί λοιπόν να αλλάζει -όπως εκείνος νομίζει – τις διάφορες ακολουθίες με το πρόσχημα ότι γίνονται πιο κατανοητές στους πιστούς, ή ότι τους εξυπηρετούν καλύτερα. Προβαίνοντας σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, αφ’ ενός είναι παραβάτης των κανόνων της Εκκλησίας και αφ’ ετέρου δημιουργεί προβλήματα σε άλλους συναδέλφους, οι οποίοι, επειδή προσπαθούν να εφαρμόζουν πιστά τις οδηγίες της Εκκλησίας, γίνονται «αντιπαθητικοί» στους ενορίτες τους.

Τόσο στη Θ. Λειτουργία όσο και στις διάφορες άλλες Ιερές Ακολουθίες, προβλέπονται στιγμές που αφήνονται στην πρωτοβουλία του Ιερουργού. Μια προσεκτική ανάγνωση της Γενικής Εισαγωγής στο Ρωμαϊκό Λειτουργικό ή των «Προλεγομένων» στο κάθε Μυστήριο ή στις άλλες Ιερές Ακολουθίες θα διαλευκάνει πολλές απορίες και θα απαντήσει στις ενδεχόμενες αντιρρήσεις.

(από το εγκόλπιο του εφημερίου)

Πηγή: kantam.gr

Comments are closed.